2017. július 24., hétfő

Zöldbabos karaj

Rábukkantam a fagyasztóban egy kis zöldbabra. Azért vettem valamikor mert párolva, fokhagymával nagyon szeretem. Most viszont volt pár szelet karaj is, gondoltam a kettőt hozzuk össze, valami lecsószerű alappal, mert azt is nagyon szeretem (mármint a lecsót...) Aztán főzés közben borozgattam és abból is belelöttyent az ételbe. Ez lett belőle. A bazsalikomlevelek a kertemből kerültek az étel tetejére dísznek, de zamatos ékességeknek bizonyultak.

Zöldbabos karaj 


Hozzávalók 4 személyre: 8 szelet karaj, 1 fej hagyma, 2 evőkanál zsír,  1 paprika, só, bors, oraganó, 2 dl rozé, 25 dkg fagyasztott zöldbab, 4 cikk fokhagyma, 2 paradicsom.

Elkészítése: A karajszeleteket enyhén kipotyoljuk, sóval, borssal alaposan bedörzsöljük, majd a hűtőszekrényben egy éjszakán át pihentetjük. A hagymát megtisztítjuk, és apróra vágjuk, majd egy nagyobb serpenyőben, a felforrósított zsírban üvegesre pirítjuk. Hozzáadjuk a megmosott, kicsumázott, apróra vágott paprikát is, együtt pároljuk pár percig, majd sózzuk, borsozzuk, megszórjuk oreganóval és felöntjük a bor felével. Addig főzzük, míg jó krémes lesz, majd ráfektetjük a hússzeleteket és mindkét oldalukon, lefedve, mérsékelt hőfokon 20-20 percig főzzük. Beletesszük a zöldbabot, hozzáöntjük a maradék bort, és lefedve addig főzzük, míg a zöldbab megpuhul. Levesszük a fedőt, megszórjuk az apróra vágott fokhagymával, zsírjára sütjük, majd a tetejére rakjuk a felkarikázott paradicsomot és lefedve még 10 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...