2017. július 26., szerda

Agybarát tökropogós

40 éves kora után az ember (meg az asszony) agyának sok omega 3 zsírsavra van szüksége, ami elsősorban magvakban található. Ez eszembe jutott egyszer, amikor a bioboltban bámészkodtam és megláttam egy sok magvas müzlit. Van benne tökmag, napraforgó mag, lenmag, kukoricapehely, zabpehely, szezámmag meg csupa ilyen egészséges, unalmas finomság. Megvettem. Ettem is belőle vagy kétszer... aztán annyi, inkább kolbásszal tápláltam az agyamat.  Most megtaláltam a fiókban, gondoltam a tökprojekthez felhasználom. Nem bántam meg, hamarosan újabb adag müzlit és tököt fogok beszerezni, mert nagyon finom lett a tökropogós és amennyiben  az agyamnak is jót tesz, hát legyen! Ráadásul a kolbász is elfogyott.

Agybarát tökropogós 


Hozzávalók 4 személyre: 20 dkg tök, 1 tojás, só, bors, 4 cikk fokhagyma, 10 dkg magvas, zabpelyhes müzli, 3 evőkanál olaj.

Elkészítése: A tököt meghámozzuk, lereszeljük, megsózzuk, és fél órára félretesszük. Ezután kifacsarjuk belőle a nedvességet. A müzlit beletesszük a késes aprítóba, hozzáadjuk a tojást, sót, borsot, fokhagymát és alaposan összedaráljuk. Végül összekeverjük a tökkel és pár órán át pihentetjük a masszát a hűtőben. Majd diónyi gombócokat formázunk a masszából, ezeket szétlapítjuk és forró olajban mindkét oldalukon kisütjük. Papírtörlőre szedjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...