2017. július 25., kedd

Tökgombóc leves

Második étel a tököcskéből. Igazából tökfasírtot szerettem volna, de amikor meglett a massza, rájöttem, hogy nincs levesem ebédre, ezért gombóclevest is készítettem. Nem bántam meg. Akár a hagyományos húsgombócleves húsmentes alternatívája is lehet, majd úgy is kipróbálom. Most paradicsomlé került bele, mert paradicsomszezon van és rá vagyok kattanva a paradicsomra. Eszem, iszom, kanalazom, falatozok belőle...

Tökgombóc leves 


Hozzávalók 4 személyre: 20 dkg tök, 1 tojás, só, bors, 4 cikk fokhagyma, 10 dkg magvas, zabpelyhes müzli, 2 dl paradicsomlé, 2 evőkanál szárított zöldségkeverék.

Elkészítése:A tököt meghámozzuk, lereszeljük, megsózzuk, és fél órára félretesszük. Ezután kifacsarjuk belőle a nedvességet. A müzlit beletesszük a késes aprítóba, hozzáadjuk a tojást, sót, borsot, fokhagymát és alaposan összedaráljuk. Végül összekeverjük a tökkel és pár órán át pihentetjük a masszát a hűtőben. Egy fazékban felforralunk 2 l vizet, beletesszük a szárított zöldséget, 5-10 percig főzzük. A tökös masszából nem túl nagy gombócokat formálunk, beletesszük a zubogó vízbe, majd mérsékeljük a hőfokot, beleöntjük a paradicsomlevet és 10 percig főzzük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...