2011. május 18., szerda

Rakott padlizsán


Ami a padlizsánt illeti, elsőre a padlizsánkrém ugrik be mindenkinek, legalább is erdélyi tájakon. Ez a valóságos Jolly joker mindig jól jön, amikor az ember éhes, pikáns, krémes, egyszóval isteni. Ám a helyzet az, hogy ennél jóval több van a padlizsánban. Lehet például rántani, mint a cukkinit, vagy rakottasokat is készíthetünk belőle.
A szabály az, hogy felkarikázás után lesózzuk, hagyjuk legalább egy-két órán át a sóban és aztán leöblítjük.
Az én rakottasomhoz is így készítettem elő két nagyobb padlizsánt, majd szárazra töröltem és forró olajban egy kicsit megpirítottam a karikák mindkét oldalát.
Fél kiló darált húst hagymás olajban megpároltam, majd fűszereztem, sóval borssal.
A kivajazott tűzálló tálba szépen belerétegeztem: padlizsán, hús, reszelt sajt, amíg a hozzávalók elfogytak, a tetejére reszelt sajt került, majd az egészet nyakon öntöttem egy pohár tejföl és két felvert tojás keverékével. Forró sütőben húsz percig sütöttem.

1 megjegyzés:

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...