2011. május 27., péntek

Rakott cukkini


Cukkiniből jól bevásároltam, így kicsit megsűrűsödött asztalunkon a cukkiniforgalom. De cseppet sem bánjuk, mert ebben a melegben a könnyű zöldséges vacsorák nagyon jól esnek. Nálunk ugyanis nincs ebéd, csak hétvégén. A hét többi napján a városban eszünk (az igaz, hogy szendvicset), este van mire hazaérünk, így marad a vacsora, amit igyekszünk az időpontnak és az étvágynak is alárendelni.
A cukkini tökéletes választás.
Rakott cukkinimhoz néhány régebbi elképzelést is társítottam, így született meg ez az étel.

Rakott cukkini

4 zsenge cukkinit vékony karikákra vágtam és teflonserpenyőben a karikák mindkét oldalát egy kicsit megpirítottam Azért választottam a teflonserpenyőt, hogy ne legyen szükség olajra vagy más zsiradékra.
Egy lábas aljára vajdarabkákat szórtam, erre egy réteg cukkinit, majd felkarikázott baromfivirslit. Újabb réteg cukkini, virsli, a tetejére még pár vajdarabka.
Végül az egészet leöntöttem a következő keverékkel: 2 evőkanál tejföl, 1 tojás, 1 evőkanál mustár, só, ételízesítő, mindezt egy habverővel jól összedolgoztam.
Forró sütőben addig sütöttem, míg a teteje szépen megpirult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...