2010. november 9., kedd

Töltött tojás


A tojás igazi csodaélelmiszer. Olcsó, finom, könnyen elkészíthető és nagyon tápláló, hiszen gyakorlatilag az összes létfontosságú vitamin megtalálható benne: pédául C-, A-, D-, E-, B-vitaminok, folsav, pantoténsav.
Benne található ásványi anyagok:foszfor, vas, cink, kalcium, kálium, nátrium, szelén, magnézium.
Mostanában sokat szidják, főleg a sárgája miatt, mert állítólag növeli a koleszterin szintet, de tény, hogy heti két tojás még nem ölt meg senkit.
Én nagyon szeretem, kedvencem a töltött tojás, amit már nagyon sokféleképpen készítettem. Leginkább a füstölt lazacos tölteléket szeretem, most tepsiben sült májjal, franciasaláta ágyon készítettem.
Személyenként két tojást keményre főztem. A megtisztított tojásokat hosszában kettévágtam, kivettem a sárgáját. A sárgákat elektromos darálóba tettem, adtam hozzá 1 db tepsiben sült csirkemájat hagymástól, három evőkanál majonézt. Összedaráltam.
A franciasalátát, ami azért született, mert marhahúslevest főztem és maradt egy kis főtt hús és zöldség, egy porcelántál aljára simítottam, megöntöztem majonézzel, erre raktam a megtöltött tojásokat, körülöntöztem majonézzel és savanyú uborka darabokkal díszítettem.
Így készült a francia saláta: a főtt zöldségeket és húst apróra vágtam, adtam hozzá 4 evőkanál konzerv cukorborsót és apró kockára vágott savanyú uborkát. Összekevertem a majonézzel, ami így készült: egy tojás sárgáját 1 evőkanál tormás majonézzel és 2 dl olajjal kikavartam, sóval, ételízesítővel és frissen őrölt borssal ízesítettem végül egy pohár joghurttal könnyűvé tettem.
A füstölt lazacos töltelék úgy készül, hogy máj helyett egy tenyérnyi füstölt lazacot használok, ami a díszítésben is megjelenik.
A lazacos tojás is az én kajám, egy kedves barátom Enikő fényképezte, aki bomba jó képeket készít.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...