2010. november 7., vasárnap

Gulyásleves


Bevallom, életemben először főztem gulyáslevest. Bár édesanyám konyhájának alapdarabja még ma is, soha nem kívántam annyira, hogy erőt fektessek a megfőzésébe. Ezen a hétvégén mégis elkapott a vágy a kicsit székelyesebb változat után, amiben köménymag is szerepel. Egy kedves kolléganőm szállított nekem finom házi bio zöldségeket, amik éppen ebbe a levesbe lettek teremtve. Disznóhússal dolgoztam, mert jobban szeretem, mint a marhát.
Egy fej hagymát apróra vágtam, olajban megfuttattam, erre szórtam a kockára vágott húst, fehéredésig sütöttem, majd feltöltöttem egy pohár vízzel, adtam hozzá ételízesítőt és fedő alatt addig pároltam, amíg megtisztítottam 5 szál szép murkot és 3 szál petrezselymet. A kockára vágott zöldségeket a húshoz adtam és feltöltöttem vízzel annyira, hogy ellepje, így pároltam tovább. Megtisztítottam 6 krumplit és kockára vágtam, amikor a murok már szinte puha volt azt is a leveshez adtam, jól feltöltöttem vízzel és gulyásfűszerrel ízesítettem. Ez a kereskedelemben kapható Gulas unguresc néven. Minden benne van, amitől jó lesz a gulyás, a családom nagyon szerette és magam is elégedett voltam a levesemmel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...