2011. április 19., kedd

Spagetti zamatos zöldségmártással



A spagetti egyik kedvencem főleg mióta azt olvastam róla, hogy nem hizlal. Meg amúgy is. Tészta, mártás, sajt sok paradicsomlé: semmi olyan nincs benne, amit ne szeretnék. Mivel spagettit nem tudok készíteni, a mártás terén van helye az alkotásnak. Többnyire, ragadozó mivoltomból adódóan, a húsos változatokat részesítem előnyben, de mióta láttam az Ízek, imák, szerelmek című filmet, egy kicsit lezserebben kezelem a dolgokat. Most például gombás, cukkinis, paradicsomos mártást készítettem, ami csudafinom lett. Nem terheli a gyomrot és az ízek!
Szóval:
5 db. gombát megtisztítottam és szeletekre vágtam. Természetesen a gomba nálam csiperkét jelent, az egyetlen hely ugyanis, ahol gombászni merek az a szupermarket.
Egy fél cukkinit karikákra, majd kockákra szeltem.
Egy kis fej hagymát apróra vágva olajban megpirítottam, rádobtam a gombát és a cukkinit, fedő alatt megpároltam.
És akkor jön a lényeg: nem egyszerű paradicsomlé, hanem paradicsomdarabos rostos lé egy jó pohárral. Összekavartam, felfőztem és jöhet az ízesítés: zöldfűszeres ételízesítő, bors, bazsalikom, egy mokkáskanál cukor és ugyanannyi mustár. Jól felfőztem és már kész is. Lehet tálalni, a tetejét megszórtam reszelt sajttal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...