2022. július 19., kedd

Citromfüves csirkemell

 Sose hittem volna, hogy lesz egy saját kertem. Eddig leginkább szobanövényekkel próbálkoztam, abból is a szárazságtűrő fajtákkal, azok maradtak csak életben. Aztán jött a vágy, hogy kertészkedjek egy kicsit, ültetni kezdtem ezt-azt, a kutya meg kiásta. Mégsem adtam fel. Bekerítettem magamnak egy részt, oda nem tud bemenni a kutya. Aztán lett egy kis oregánó, tárkony, rozmaring, bazsalikom, menta a kertemben. Idén már koktélparadicsom palántákat is neveltem, kiültettem azokat is a kertbe, már van is rajta termés, egyelőre szépen, feszesen duzzadó zöld bogyók... És ott van a citromfű... kész főnyeremény. Nagyon jól bírja az életet nálam és gyorsan szaporodik. Szeretem az illatát, gyakran teszem limonádéba, a boromba. Fűszerként is próbálgatom az erejét. Egyelőre csak frissen.

Citromfüves csirkemell



Hozzávalók 2 személyre: 30 dkg csirkemell, 5 dkg vaj, 2 cikk fokhagyma, 1 dl fehérbor, 1 evőkanál szójaszósz, 1 teáskanál szezámmag, egy marék citromfű, csipetnyi bors.

Elkészítése: A vajat egy serpenyőben felolvasztjuk és kissé megpirítjuk benne a karikára vágott fokhagymát. Hozzáadjuk a kockára vágott húst, borssal ízesítjük, felöntjük a borral, puhára pároljuk, majd hozzáadjuk a szójaszószt és a feldarabolt citromfüvet, a szezámmagot és addig sütjük, amíg a szaftja összesűrűsödik.

Párolt rizzsel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...