2014. július 29., kedd

Így csináltam görög joghurtot

Nagyon rossz viszonyt ápolok a tejtermékekkel. Ez látszik is, mondta Erzsi néni a bioenergetikus, aki szerint csontritkulásom van... Nem vitakozom Erzsi nénivel, inkább elkezdtem azon  agyalni, milyen tejterméket tudnák megenni, hátha segít alapon. És akkor eszembe jutott a görög joghurt.... Ráaadásul finom házi tejet kapunk hetente kétszer... Nekiálltam hát:
Megaltattam a tejet és leszedtem róla a tejfölt (erről eszembe jutott, hogy a tejfölt is szeretem...)
Aztán beletöltöttem egy sűrű szűrőbe és türelmesen vártam.


Miután lecsorgott, megmaradt a finom vastag krmes joghurt, és ez lett belőle.




Görög Joghurtos mártogatós
Hozzávalók: 2 dl görög joghurt, 1 dl tejföl, csipetnyi só, 4 cikk fokhagyma, 1 mokkáskanál oregano, csipetnyi bors
Elkészítése: A joghurtot keverőtálba halmozzuk, beleöntjük a tejfölt is és siméra kavarjuk, Hozzáadjuk a zúzot fokhagymát, majd a fűszereket, alaposan összekavarjuk, pár órán át a hűtőszekrényben éreljük. Rántott zöldslgek, grillezett hsok mellé kitűnő kísérő.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...