2013. február 20., szerda

Pacalleves




Alapjában véve a pacal egy nagyon undorító dolog, de csak alapjában véve. Amikor a levesbe kerül és a kész termék az asztalomra, illetve az orrom elé, minden eszembe jut róla, csak az nem, hogy undorító. Imádom! Leginkább a fokhagyma vonz, de nagyon kedvelem ezt a levest. Eleinte csak vendéglőben kóstoltam, aztán többször én is megpróbálkoztam vele, a pacal csomagolásán szereplő recept szerint, aztán tökéletestettem a receptet és a végeredmény ez lett. Nekünk így finom.


Pacalleves
Hozzávalók ( 4 személyre): 35 dkg előfőzött, konyhakész pacal, 50 dkg borjúcsont, 2 szál sárgarépa, 1 szál petrezselyemgyökér, 1 fej karalábé, tenyérnyi zeller, 1 mokkáskanál só, 1 evőkanál szemesbors, 1 fej fokhagyma, 3 dl tejföl, 2 evőkanál liszt, 5 babérlevél.
Elkészítése: Először az alaplevet készítjük el. A megmosott borjúcsontot kuktába rakjuk, hozzáadjuk a megtisztított leveszöldségeket, szemesborsot, sót, felöntjük hideg vízzel, majd a kuktát lefedjük és az első jelzéstől számított 1 órán át csendes lángon főzzük. Amikor a kukta kihűlt, kinyitjuk, kivesszük a zöldségeket és a csontokat, 10 percig hagyjuk ülepedni, végül leszűrjük. Az alaplevet egy fazékban főni tesszük, hozzáadjuk a csíkokra vágott pacalt és a babérlevelet, ha szükséges utánasózunk, és 45 percig főzzük. Beletesszük a zúzott fokhagymát és a tejfölben kikavart liszttel besűrítjük.

1 megjegyzés:

  1. Én nagyon szeretem a pacallevest, de csak akkor, ha jól van elkészítve. Mi is így készítjük mint te, csak annyi különbséggel, hogy a tejfölös eresztéket tojássárgával készítjük és nem babérlevéllel, hanem tárkonnya. A tiéd érdekes és biztos finom is, mert szeretem a babérleveles leveseket. Azt hiszem ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...