2011. november 7., hétfő

Krémsajt


Imádok Tescózni!!! Ahányszor Magyarországra megyünk, ki nem hagynám. A magyar termékek vonzanak leginkább: cérnametélt, Baba tusfürdő, Boszorkánykolbász és a megunhatatlan Medve sajt. Sajnos mifelénk kevés magyar termék kapható, én meg ritkán utazom a határon túlra. A medve sajtban a kedvencem a hagymás, más gyártók nem is készítik ezt a változatot. Gondoltam hát egy merészet és nagyot: előállítom az én saját Medve sajtomat. Annál is inkább, hogy egy kedves ismerős család, akiknek a gyerekeit ingyen és bérmentve megtanítottam r hangot pörgetni, hálából hetente kétszer bio tehéntejjel ajándékoz meg. Nos, a 2 liternyi tejet szépen befőttes üvegekbe töltöttem (be kell szereznem sürgősen néhány tejalvasztó cserépköcsögöt), hagytam megaludni, leszedtem róla a tejszínt, krumplileves sűrítéséhez elhasználtam. ( Na az sem volt semmi, fokhagymás-tejszínes krumplileves, csirkemellcsíkokkal, sajnos nem fotóztam le!!!!!!!!). Az aludtejet felfőztem, 3-4 percig hagytam lobogni, majd levettem a tűzről, kicsit hagytam hűlni és egy nagyon sűrű szűrőbe öntöttem. Hagytam másnapig lecsorogni. Nagyjából negyed kg-nyi túrót nyertem. Ebből készítettem a krémsajtomat.

Krémsajt

Hozzávalók: 25 dkg túró, 1 mokkáskanálnyi szódabikarbóna, 1 tojás sárgája, 1 csipetnyi só, 10 dkg vaj, tejföl
Az ízesítéshez: sonka, lucernacsíra, hagyma
Elkészítése: A hozzávalókat, a tejföl kivételével egy habüstbe tesszük és hagyjuk állni 1-2 órán keresztül. Ezt követően gőz fölött 15 percig kavargatva felolvasztjuk a túrót, nyúlós massza lesz belőle. Ekkor levesszük a gőzről és 25 dkg tejfölt is hozzákeverünk, attól lesz krémesen lágy. Ízlés szerint apróra vágott sonkával, reszelt hagymával vagy egyébbel ízesítjük. Én egy kis lucernacsírát is beledobtam, mert ilyenkor ősszel a csírák sok energiát adnak.
És arra nekem most nagyon szükségem van, mert megtanultuk a harmadik betűt és összeolvasunk!!! Nagyon jó buli, óra végére a bugyim is vizes lesz a sok magyarázattól, de annyira katartikus élmény hallani a kicsi hétévestől az első kiolvasott szót!
Arra gondolok, hogy valamikor majd ők is Kunderát olvasnak, meg Dosztojevszkíjt... Most egyelőre ott tartunk, hogy mama, Imi, Mimi.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet ez a saját készítésű sajtod is! Akkor egyed a sok vitamint hogy legyen türelmed!

    VálaszTörlés

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...