2011. november 1., kedd

Ördögpirula


Valamikor régen már sütöttem ilyet, de rossz emlékeim fűződik hozzá, mert Bloody Maryvel kombinálva elég rossz közérzetet okozott. Egy darabig nem is jutott eszembe, de most valahogy megkívántam. Nem is bántam meg, hogy megsütöttem, mert nagyon hamar nagyon finom desszert lett az eredmény.

Ördögpirula
Hozzávalók: 2,5 dl víz, 1 kávéskanál kristálycukor, pici só, 6 dkg vaj, 3 db tojás, 15 dkg finomliszt, étolaj a sütéshez
Elkészítése: A vizet a vajjal, a sóval és a cukorral felforraljuk. Folytonos keverés mellett belefőzzük a lisztet és addig főzzük, míg az edény oldalától elválik. A tűzről levesszük és kevergetve langyosra hűtjük. Egyenként belekeverjük a tojásokat. Bő forró olajban kanalanként gombócokat formálva kisütjük. Porcukorba forgatva melegen tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Gyerekkoromban anyukám sokszor készített ilyet, csak nálunk mindig kakós cukorba volt forgatva, legalábbis sütétbarna volt:) Nagyon finom különben, én még sosem készítettem ilyet, de majd most fogok:)

    VálaszTörlés
  2. Guszta, biztosan nagyon finom! Még nem volt szerencsém megkóstolni, de ha kipróbálom megtudom milyen az íze!

    VálaszTörlés

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...