2011. november 27., vasárnap

Szegedi halászlé


Nemrég a szegedi halászlé hazájában jártam egy Határtalanul projekt keretében, melyben a mi iskolánk és a szegedi Hansági Ferenc Szakiskola vesz részt. Úgy illik rám ez a projekt, mint egy kesztyű, hiszen az a célja, hogy a két iskola gyerekei összegyűjtsék a saját környékükön fellelhető hagyományos ételek receptjeit. Az első körben mi kóstolgattunk Szegeden, persze a halászlé nam maradhatott ki a felhozatalból. Egy kicsit félve kóstoltam, mert nem vagyok nagy rajongója a halnak, de végül háromszor!!! vettem és nagyon ízlett. Bár nem én főztem, íme a recept. Nagyon ajánlom mindenkinek, hogy próbálja ki, bár a legjobb lenne elmenni Szegedre és a Halászcsárdában megkóstolni.

Szegedi halászlé
Hozzávalók 4 személyre: 1 kg vegyes hal (ponty, keszeg), halbelsőség (ikra, tej), 3 nagy fej hagyma, 2 evőkanál szegedi pirospaprika, 2 db zöldpaprika, 1 db paradicsom, 2 evőkanál zsír, cseresznyepaprika, ízlés szerint só

Elkészítése: Az apróra vágott hagymát a zsíron megpároljuk, hozzáadjuk a hal csontjait, a fejeket, uszonyokat és a kisebb halakat, belerakjuk a zöldpaprikát, paradicsomot, megsózzuk, megszórjuk pirospaprikával és jól összeforraljuk. Amikor rotyogni kezd, feltöltjük vízzel és 45 percig egyenletes tűznél főzzük. Amikor lejárt a főzési idő, összetörjük és szitán átpasszírozzuk. Ez a lé lesz az alaplé. Az alaplevet visszatesszük a tűzre, felforraljuk és beletesszük a kicsontozott, bevagdalt haldarabokat. Újabb 45 percig főzzük. Jó sok csípős (ahogy ott mondják erős) paprikával tálaljuk. Legjobb, ha a csípős paprika krémet külön tálaljuk, hogy mindenki maga állíthassa be a csípős íz intenzitását.

Nagyon finom!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...