2011. október 28., péntek

Rumos diótorta


A szülinapokban a tortát rühelltem a legjobban. Főleg azt a részt, amikor meg kellett enni. Ezért soha nem csápoltam a tortáért, ha a családban valakinek szülinapja volt. Vettünk valami habos - pompás tortaszerűt, aztán ha nem ette meg a vendégsereg, kidobtuk. Volt, amikor sütött nekünk más... volt, amikor aranygaluskával helyettesítettük... A nagy sütiprojekt azonban adott nekem annyi önbizalmat, hogy kikerestem egy tortát, olyan hozzávalókkal, amiket a család esetleg el tud fogadni torta formájában is. A férjem szülinapjára készültem, meg a sógoroméra és anyósoméknál tartottuk, tehát nagy volt a tét!
Az eredmény várakozásomon felüli lett és 1 egész szeletett ettem belőle magam is, ami nagy szó, mert soha tortába nem faltam.

Rumos diótorta

Hozzávalók
A lapokhoz: 15 dkg vaj, 15 dkg cukor, 3 tojás, 15 dkg liszt, fél tasak sütőpor, 3 evőkanál frissen főzött kávé, 10 dkg dió, 1 tasak vaníliás cukor, 1 evőkanál rum, csipetnyi só
A krémhez: 25 dkg mascarpone, 10 dkg vaj, 10 dkg étcsokoládé, 20 dkg cukor, 10 dkg dió, 3 evőkanál rum
A tésztához a vajat a kétféle cukorral kikavarjuk, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat és habosra verjük. Hozzáadjuk a kávét és a rumot is. A lisztet elkeverjük a sütőporral és a sóval, majd kanalanként adagoljuk a vajas masszába. Hozzákeverjük az apróra vágott diót is. Egy 22 cm-es kapcsos tortaformát sütőpapírral kibélelünk és kivajazunk, beletöltjük a tésztát és 160 fokos sütőben 50 - 60 percig sütjük. A formában hagyjuk kihűlni, majd kivesszük belőle és háromba vágjuk.
A krémhez a cukrot 3 evőkanál vízzel felfőzzük majd további 2 percig forraljuk. Hagyjuk 1-2 percig hűlni, majd a feldarabolt csokira és vajra öntjük. Ha langyosra hűlt, hozzákeverjük a mascarponet is. Végül a rumot és az apróra vágott diót is belekavarjuk. Megkenjük a krémmel a tortalapokat, egymásra helyezzük őket és kívül is megkenjük a krémmel. Dióval díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...