2011. október 28., péntek

Fantás-túrós kehely


Nem vagyok valami nagy sütisütő, de néha muszáj előrukkolni valamivel. Az első próbálkozásom neve Borzas süti vagy valami ilyesmi volt és kartonpapír vastagságúra sikerült. Elmajszoltuk. Ez valamikor tizenöt évvel ezelőtt volt, de a trauma még bennem van. Aztán sütöttem tortát is: Keksztorta volt a neve, de akár homoktortának is lehetett volna nevezni, mert szétpergett, ha hozzányúltál... Akkor lemondtam a tortákról is! A Zserbóval már két karácsonykor is megharcoltam. Első alkalommal kemény volt, mint a kő, második alkalommal már meg lehetett enni, de egy kicsit borzas lett a glazúrja... A szerencsétlen szériának most azonban véget vetettem. Elhatároztam, hogy megtanulok sütit sütni. Az elhatározásomnak mindenki nagyon örült a családban, bár egy kicsit meg voltak riadva, mert ők is átélték a már említett traumákat. De aztán megnyugodtak... A Fantás-túrós süti még a régi időkben is sikerült nekem, most egy poharas desszert változattal próbálkoztam, sikerrel!!!!

Fantás - túrós kehely

Hozzávalók
A tésztához: 2 evőkanál liszt, fél csomagsütőpor, 1 evőkanál kakaó, 3 tojás sárgája, 3 evőkanál porcukor, 0,5 dl olaj, 3 tojás fehérje
A túrókrémhez: 10 dkg margarin, 10 dkg porcukor, 25 dkg túró, 1 csomag vaníliás cukor
A fantás krémhez: 5 dl színsavas narancsos üdítőital, 1 csomag vanília ízű pudingpor, 1 evőkanál cukor.
A díszítéshez: 1 kicsi doboz mandarin konzerv, 10 dkg reszelt tejcsokoládé

Elkészítése: A tésztához a lisztet, a sütőport és a kakaóport összekeverjük. A tojássárgákat kikavarjuk a porcukorral, hozzáadjuk az olajat és a felvert tojásfehérjéket, majd apránként beledolgozzuk a lisztet is.
Egészen kicsi tepsiben, sütőpapíron, előmelegített sütőben, alacsony hőfokon kb. 15 – 20 perc alatt megsütjük. Ha megsült, hagyjuk kihűlni.
A túrókrémhez a margarint habosra kavarjuk a porcukorral, majd hozzáadjuk a túrót, a vaníliás cukrot, és reszelt citromhéjat.
A fantás krémhez az üdítőből és a pudingporból 1 evőkanál cukor hozzáadásával jó sűrű pudingot főzünk.
A kelyhek aljába elosztjuk a piskótát, erre tesszük a túrókrémet, majd mandarin gerezdeket. A fantás pudingot melegen, mikor már kezd megszilárdulni habzsákból a kehely tetejére nyomjuk.
Reszelt csokoládéval díszítjük. Fogyasztás előtt helyezzük pár órára hütőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...