2011. július 8., péntek

Egy csirke metamorfózisa



Kezdetben volt a csirke, amolyan bögyös fajta, direkt olyat választottam a boltban, mert egészben sült csirkének szántam. Az is lett belőle. Megtöltöttem diónyi újhagymákkal és zöldfűszeres disznózsírral(zsálya, petrezselyemzöld, rozmaring, bazsalikom apróra vágva és a zsírba keverve) bekenve, krumplival körülrakva megsütöttem.
Nagyon finom lett, de túl bögyösnek bizonyult és szinte az egész melle megmaradt. Egy darabig tologattuk a hűtőben, aztán gondoltam egy merészet és nagyot és készítettem egy jó kis lecsót, amibe a mellet kockára vágva beleforgattam.
A hozzávalók:
2 fej hagyma, 2 paprika, 4 paradicsom, fél cukkini kockára vágva. Elkészítés: a hagymát karikára vágva forró olajban megpároltam, hozzáadtam a feldarabolt paprikákat, majd egy fél pohár vizet. Amikor már jó puha lett hozzáadtam a cukkinit, összepároltam. Végül a meghámozott, kockára vágott paradicsomot tettem bele, megfűszereztem (só, bors, bazsalikom) jól összerotyogtattam és beleforgattam a felkockázott sült csirkemellet.
Nagyon finom lett, de két ember számára soknak bizonyult és biztos voltam benne, hogy másodjára senkinek nem fog kelleni, mióta szabadságon vagyok ugyanis szinte tobzódunk az ízekben, annyi az étel, mintha egy kisebbfajta világvégére gyűjtenénk a vésztartalékokat. Ismét gondoltam hát egy merésze és nagyot, kinyírtam a lecsót, botmixerrel összepürésítettem. Nagyon jó szendvicskrém lett belőle. Kár, hogy még mindig nem eszem igazi kenyeret, csak élesztő nélküli lapos izéket. A jó benne, hogy egy tíz szeletből álló csomagot már két hete majszolok.A tapasztalatok szerint pizzakencének is megteszi a lecsópaszta, amit ezúttal fagyasztott leveles tésztából sütöttem. Akit érdekel, az augusztusi Erdélyi konyhában majd bővebben láthatja Piros, fehér, zöld címszó alatt.
Ez a recept mutatja meg, milyen az, amikor egy gasztroblogger és egy RMDSZ alelnök egy testben laknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...