2015. április 16., csütörtök

Zöldhagymás palacsintafalatok reteksalátával

Már régóta szemezek a tökmagolajjal, ahányszor elmentem az árus mellett a piacon, gondolkodóba estem, aztán mégis otthagytam. Végül Ildikó barátnőm meglepett egy üvegecskével, miután elragadtatott örömmel kóstoltam nála egy vacsora alkalmával. Azóta szívesen használom salátákba, de van úgy, hogy egyszerűen csak nyalogatom, ízlelgetem.

Zöldhagymás palacsintafalatok reteksalátával


Hozzávalók 4 személyre: 8 dkg liszt, 1 tojás, 1 dl tej, csipetnyi só, kevés ásványvíz, 1 evőkanál olaj, 15 dkg túró, 1 dl tejföl, 10 dkg sonka, 1 csokor zöldhagymaszár, 8 db. hónapos retek, 1 evőkanál tökmagolaj.

Elkészítése: A lisztet simára kavarjuk a tojással és a tejjel, majd megsózzuk és felengedjük annyi ásványvízzel, hogy középsűrű palacsintatésztát nyerjünk. A masszából 4 palacsintát sütünk. A hagymaszárat és a sonkát apróra vágjuk, a túrót simára kavarjuk a tejföllel, megsózzuk, majd hozzáadjuk a feldarabolt hagymát és sonkát, jó alaposan összekavarjuk. Négy részre osztjuk, megkenjük vele a négy palacsintát, szorosan feltekerjük. A retket megmossuk, felkarikázzuk. Kiválasztunk négy tányért. Mindegyik közepén felhalmozzuk a karikára vágott retket, meglocsoljuk tökmagolajjal, köréje rakjuk a kétujjnyi darabokra vágott palacsintával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...