2012. január 12., csütörtök

Poharas kávékrém


Nem mondanám, hogy rajongok a sütikért, ezért ritkán sütök... Vannak azonban napok, amikor édességre is vágyunk, ilyenkor sokáig keresgélek e receptek között, mert nem igazán merek fejből sütni és mindenki jobban jár így... Most azonban kombinálni akartam egy piskótát egy krémmel, amiről végül kiderült, hogy poharas formában élvezhetőbb. Szerencsére, azért meg lehetett enni és nagyon büszke vagyok magamra, mert még gőz fölött is főztem!!! Abszolút premier! Sajnos a piskóta az enyészet útjára lépett, mert nem a legjobban sikerült... De sebaj, legközelebb talán sikeresebben kombinálok.

Poharas kávékrém

Hozzávalók: 4 tojás, 10 dkg porcukor, 3 csomag vaníliás cukor, 5 dkg liszt, 1 dl tej, 3 csésze feketekávé
8 db. babapiskóta, 1 narancs kicsavart leve, tejszínhab, csokoládé
Elkészítése: A tojások sárgáját simára kavarjuk a porcukorral és a vaníliás cukorral, hozzáadjuk a lisztet majd felengedjük a tejjel és belekavarjuk a kávét. Gőz felett sűrűre főzzük, ha kihűlt hozzáadjuk a tojások keményre vert habját.
6 db. babapiskótát apróra vágunk, a poharak aljára rendezzük és meglocsoljuk a narancs levével, rátöltjük a krémet, beleszúrunk minden pohárba egy-egy fél babapiskótát és tálalás előtt tejszínhabot halmozunk a tetejére. Ráreszelünk egy kis csokoládét.

4 megjegyzés:

  1. nagyon gusztusos, kívánatos édesség!

    VálaszTörlés
  2. Pedig ez jól néz ki nagyon!:)

    Mi történhetett azzal a piskótával? Még sosem sikerült olyat sütnöm, hogy ki kelljen dobnom. Valamelyik tavalyi EK-ban benne van a piskótakészítés lépésről lépésre, nagyon aprólékosan, kotorászd elő, és szerintem hasznodra lesz. ha jól emlékszem, a júniusi számban van benne.
    Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát az igazság az, hogy darált diót is tettem bele, egy dobozban volt elraktározva és nem kóstoltam meg...Borzasztóan avas volt. Amikor kész lett a piskóta és levagdostam a széleit, belefaltam... A szemetesben landolt az egész. De azért megnézem azt a piskótareceptet. Köszi!

      Törlés
  3. Ja, így már más. A dióbelet fagyasztóban tárold, így nem lesz semmi baja, se nem avasodik, se pl. moly nem költözik bele.
    A piskótás összeállítás a 2010 májusi számban van. Megnéztem. :)

    VálaszTörlés

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...