2013. január 14., hétfő

Sült kolbász


Tél van, hideg van, kell a tápláló étel. Az én nagy kedvencem a kolbász, ha fáradt vagyok, kimerült, kenyér nélkül, nyersen eszegetem és ahogy a fogam belemélyed a húsba, leolvad rólam a fáradtség okozta agresszió. Hiába na, oroszlán vagyok.
Gyerekkoromban nagy élmény volt, amikor a házi kolbász lekerült a füstről... A Karácsonyt a szülőfalumban töltöttem, az én drága Iván bátyám tudta mivel tegyen engem boldoggá: egy pohár szilvapálinka egy arasz házi kolbász, pár szelet vason pirított kenyér.
Sajnos nincs mindig Karácsony, de a boltban is találtam jó, házias jellegű kolbászt, mindenkinek ajánlom a Sergiana kolbászfajtáit: van egyszerű, van csípős, az én kedvencem a bazsalikomos.



Sült kolbász almával és tormamártással


Hozzávalók (4 személyre): 40 dkg házi kolbász, 4 alma, 10 dkg vaj, 2 evőkanál liszt, 1 dl tej, 3 evőkanál frissen reszelt torma, só, bors.


Elkészítése: A kolbászt egy tűzálló tálba tesszük, kevés vizet adunk hozzá, alufóliával letakarjuk, majd forró sütőben 40 perc alatt megpároljuk. Egy lábasban felolvasztjuk a vajat, megpirítjuk benne a lisztet, apránként hozzáöntjük a tejet és addig kavargatjuk, amíg besűrűsödik. Megsózzuk, borsozzuk, majd beletesszük a reszelt tormát is és jól összekavarjuk. A megmosott almát felszeleteljük, elrendezzük a tányérokon, erre helyezzük a karikára vágott párolt kolbászt és jól meglocsoljuk a tormamártással.
Tipp: Csak közvetlen fogyasztás előtt készítsük el a mártást, hogy a tormából kioldódó hatóanyagok ne vesszenek kárba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...