2012. április 27., péntek


Spenótos csirkemell



A spenótot csak fizikai erőszak bevetése esetén voltam hajlandó megenni hajdanán és a Poppeye mesét sem vettem be... Az igaz, hogy jó anyám sem szerette ezért nem igen zavart vele. Később a spenótfőzeléket megettem kenyérre kenve, Cunci néninek hála, akinél a középiskolás éveimet töltöttem koszt-kovártélyban, nem is kellett fizikai erőszakot alkalmaznia. Nagyon szép idők voltak, egy utcában laktam Adyval, Zilahon a Kraszna utcában.
Az én saját konyhámban nem nagyon készült még spenót. Most valami mélyről jövő egészséges táplálkozás iránti felindulásból megpróbálkoztam vele.
Nem bántam meg...


Spenótos csirkemell

Hozzávalók 4 személyre: 50 dkg csirkemell, 50 dkg spenót, 2 dlédes fehérbor, 3 cikk fokhagyma, 1 evőkanál olaj, 1 fej hagyma, 1 evőkanál szárított zöldségkeverék, só, bors.
Elkészítése: Egy lábasban felforrósítjuk az olajat, beleszórjuk a megtisztított, apróra vágott hagymát és megpároljuk. A csirkemellet apró köckákra vágjuk és hozzáadjuk a dinsztelt hagymához, majd fehéredésig sütjük. Megsózzuk, borsozzuk, zúzott fokhagymával ízesítjük és beletesszük a zöldségkeveréket is. Felönjük a borral, ráhalmozzuk a megmosott spenótot és lefedjük. Addig pároljuk, amíg a spenót teljesen össze nem esik. Levesszük a fedőt és újabb 5 percigsütjük.

2 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. A spenótot én is utáltam. A spenótfőzeléket ma sem kedvelem, de a rövid ideig párolt egész leveleket, például lazachoz, kedvelem.
    A Te verziódban a spenót már összeesik, de ezt kivételesen megbocsájtom, mivel bort is használtál.

    VálaszTörlés

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...