2012. április 10., kedd

Sóskaleves


Nagyon szeretem a sóskát. Gyerekkoromban, amikor a kertekben és a réteken játszottunk mindig gyűjtöttünk vadsóskát és eszegettük jó étvággyal. Nagymamámnak volt kerti sóskája is méghozzá kétféle: savanyú és nem savanyú változat. Sajnos anyám ez utóbbit kedveli, így lelkesedésem hamar lelohadt miután le akartam virágvasárnap legelni a sóskatenyészetét, de az első falás után rájöttem, hogy nem savanyú. Nos, én csak savanyú sóskát veszek és jó sokat belezuttyintok a levesbe, mert úgy szeretem, ha savanykás. És persze nem hiányozhat a buggyantott tojás sem, amitől faluhelyen már egytálétellé változik a leves.

Sóskaleves buggyantott tojással

Hozzávalók 4 személyre: 4 szelet sonka, 25 dkg sóska, 4 tojás, 1 evőkanál liszt, 2 evőkanál tejföl, só, ételízesítő.
Elkészítése: A sonkát egy lábasba tesszük, rátöltünk 2 l vizet és feltesszük főni. Amikor a sonka már puha, beletesszük a megmosott sóskát. Épp csak pár percig kell főnie, amíg a sóska megbarnul. A tejfölt kikavarjuk a liszttel és besűrítjük vele a levest. Amikor ismét elkezd főni, megkóstoljuk, ha szükséges utánasózunk és ételízesítővel ízesítjük, majd beleütjük a tojásokat és újabb 3 percig főzzük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...