2010. július 20., kedd

Töltött hagyma


Bevallom, ha szóba jön a hagyma, szívesen lakomázom belőle, nem igazán izgat, hogy büdös. Ugyanez a helyzet a fokhagymával is és Istennek hála egy fokhagymakúrának köszönhetően, amit tavaly nyáron végeztem, ehetek amennyit akarok. Első hallásra a hagyma olyan emlékeket aktivizál, mint a zsíros kenyér, szalonna, paszulyleves... Ezek mellé szoktam enni kísérőnek. Aztán láttam egy képet valahol amelyen töltött hagyma pompázott. Természetesen azonnal kedvet kaptam egy saját változatra. Vásároltam három szép nagy hagymát, ez azért olyan különleges, mert főzéshez kicsiket szoktam venni. Megpucoltam a hagymákat és megfőztem. Ezután kiszedtem a belsejét. A töltelékhez egy tonhalkonzervet és a hagyma kikapart belsejét összedaráltam, sóval, borssal és egy kis mustárral ízesítettem. Beletöltöttem a hagymákba, tűzálló tálba helyeztem és egy kis kocka vajjal a hagymák tetején forró sütőben jó negyedórát sütöttem.
Az eredmény nagyon meglepő: a hagyma édes lett, amit a jól összeállt kicsit savanyú töltelék nagyon jól feldobott. Egy kicsit kidíszítettem olajbogyó darabokkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...