2012. október 21., vasárnap


Zakuszkás rétes

Imádom a zakuszkát! Zsenge gyerekkorom óta, amikoris anyukám néha készített belőle. Aztán a zilahi évek alatt a házinénim mennyei zakuszkáját ettem. Természetesen háziasszonykodásom kezdő éveiben nem is mertem megpróbálkozni vele, aztán anyósom adott egy receptet, évekig azt készítettem, de nem volt az igazi. 
 4 évvel ezelőtt anyukámtól kaptam pár üveggel, és eszembe jutott, milyen a jó zakuszka. Sajnos anyukámból nem lehet kihúzni egyetlen receptet sem, mindig azt mondja, hogy tettem bele ezt-azt, de nem emlékszik a mennyiségekre. 
Kísérletezésbe fogtam hát és tavaly rájöttem mitől lesz jó: sok hagyma, egészben hagyott paszuly. Már második éve készítem így, nagyon finom. Aztán az idén nagy zakuszka csereberébe kezdtem, aki hajlandó volt rá, azzal cseréltem. Annamária kolléganőm mézes zakuszkája új dimenziókat nyitott a témában, jövőre újabb kísérletezésbe kell fognom...
A zakuszka leginkább kenyéren jó, bár ilyenkor ősszel nagyon finom az iskolai kiflire kenve. De bátran használhatjuk alapanyagként is különféle ételekhez. 


Zakuszkás rétes

Hozzávalók: 1 adag készen kapható réteslap, 1 üveg ( 4 dl) padlizsános zakuszka, 2 evőkanál zsír.
Elkészítése: Egy tepsit zsírral kikenünk, majd belefektetjük az első réteslapot és megkenjük zakuszkával. Ráfektetjük a következő laot és megkenjük zsírral. Újabb réteslapot fektetünk rá, amit ismét zakuszkával kenünk meg. Így folytatjuk, amíg a réteslapok elfogynak. A tetejére réteslap kerüljön, amit zsírral megkenünk, majd forró sütőben 25 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...