2012. augusztus 14., kedd

Az ég is fokhagymás

Nálam az, ha nem, akkor bekenem. A fokhagymakrémet kanállal eszem és legújabb nagy kedvencem a fokhagymás paradicsom pirított napraforgómaggal. De van egy régi kedvencem is: a fokhagymás zöldpaszuly. Gyerekkoromban volt két leves, amit nem szerettem: a zöldpaszulyleves, ezt még ímmel-ámmal megettem, meg a salátaleves, na ehelyett képes lettem volna inkább meghalni. A zöldpaszulyt viszon nagyon szerettem fokhagymásan. Ha egy kis hús is akadt hozzá, akkor méginkább.
 Így vagyok ezzel ma is, hússal mindent el lehet nálam adni. 
A fokhagyma pedig már majdnem kolbász. 
Volt egy időszakom, amikor méregtelenítési célokból  nem ettem húst, akkor jöttem rá erre: bekapok egy cikk fokhagymát, kiélvezem az ízét és már-már elhiszem, hogy kolbászt ettem.

Fokhagymás zöldpaszuly csirkemellel

Hozzávalók: 1 zacskó fagyasztott zöldpaszuly, kedvencem a vékony sárga, 8 cikk fokhagyma, 1 dl olaj, 1 csipet só, 2 szelet csirkemell (legjobb a grillezett)
Elkészítése: A zöldpaszulyt lobogó sós vízbe dobjuk és megfőzzük. Leszűrjük, lecsepegtetjük. A fokhagymát megtisztítjuk és az olajjal meg a sóval együtt beletesszük a botmixer poharába és jól összeturmixoljuk. Az így keletkezett mártást rátöltjük a zöldpaszulyra, jó összekeverjük. A csirkemellet megsózzuk és a szeletek mindkér oldalát olaj nélkül, teflon serpenyőben vagy konyhagrillen pirosra sütjük, A húst melegen a paszulyt hidegen tálaljuk.

1 megjegyzés:

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...