2012. június 11., hétfő

Nyulam-bulam
Nyuszi ül a fűben... vagy nem is a fűben, inkább a római tálban. Gyerekkorom egyik feladata volt a nyulak táplálékának beszerzése. Ez azt jelenti, hogy füvet és más zöldeket tépkedtem, meg néha megetettem az állatokat. Anyukám pedig töltött nyulat sütött, de már nem emlékszem az ízére... Nem rég én is benyulaztam egy kicsit az Erdélyi konyha kedvéért. Annyit mondhatok, hogy nem bántam meg. Kaptam egy jó kis bionyulat Ágitól, az íze pedig... nyami. Kár, hogy gyakrabban nem juthatok hozzá.


Laskagombás nyúlgerinc 
Hozzávalók 2 személyre: 10 dkg füstölt szalonna, 2 nyúlgerinc, só, bors,1 nagy fej hagyma, 30 dkg laskagomba, 5 dkg vaj, 2 dl  tejföl, 2 evőkanál apróra vágott zöldpetrezselyem.

Elkészítése: A nyúlgerincet megsózzuk, borsozzuk, majd megtűzdeljük a kisujjnyi vastag szeletekre vágott szalonnával. Egy római tálat alaposan beáztatunk, alját megtöltjük a szeletekre vágott gombával és apróra vágott hagymával. Megsózzuk, borsozzuk, majd ráhelyezzük a gerinceket, 1 dl vizet töltünk rá és lefedjük. A tálat hideg sütőbe helyezve kiválasztjuk a maximális hőfokot, és a sütő felmelegedésétől számítva 35 percig sütjük. Kivesszük a gerinceket a tálból, a sült gombás-hagymás keverékhez hozzákeverjük a tejfölt, meghintjük petrezselyemmel.
A húst a tejfölös gombával tálaljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...