2012. március 11., vasárnap

Bazsalikomos csirkemell


Vannak az ember életében ritka pillanatok, amikor úgy érzi: nagyon jó helyen van, amit csinál jó. (Mint a Bibliában a világ teremtésekor). Nos, tegnap az én életemben is bekövetkezett ez a pillanat, és hol máshol, mint a konyhában. Álltam a mosogató mellett, egy fakanállal a kezemben, amiről épp akkor nyalogattam le a szószt, amit alkottam és azt mondtam magamban, jó vagy csajszi, megy ez neked.
Ez azért nagy dolog, mert ritkán leszek szerelmes a saját ételembe... De most megtörtént. Pedig tegnap nem is akartam főzni, csak előkerült a hűtőszekrényből egy kis csirkemell, amit még múlt vasárnap kockáztam fel, de nem tudtam megsütni, mert nem volt miben. Komolyan! Minden kisebb lábasomban el volt raktározva valamilyen étel. Szerencsére tegnapra kiürült néhány és azt mondtam magamban, kár lenne a húsért, két perc alatt összedobok valamit. Össze is dobtam, nem kettő, tíz perc alatt, isteni finom lett.

Bazsalikomos csirkemell

Hozzávalók 2 éhes emberre: 12 dkg csirkemell, 1 kisebb fej hagyma, 1 evőkanál olaj, 1 evőkanál szárított zöldség, só, bors, 1 teáskanálnyi szárított bazsalikom, 1 dl félédes fehérbor, 4 cikk fokhagyma.

Elkészítése: A hagymát megtisztítjuk és apróra vágjuk. A felhevített olajban megpároljuk, hozzáadjuk a húst, fehéredésig sütjük. Megsózzuk, borsozzuk, rászórjuk a szárított zöldséget, a karikára vágott fokhagymacikkeket, felöntjük a borral és 5 perc alatt lefedve puhára pároljuk. Levesszük a fedőt, rászórjuk a bazsalikomot és újabb 5 percig sütjük. Spagettivel tálaljuk.

1 megjegyzés:

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...