2012. március 12., hétfő

Avokádókrém


Az avokádókrémről már rengeteget hallottam, de nem volt szimpatikus. Aztán a múlt héten olvastam egy újságban, hogy heti egy avokádóval kordában lehet tartani a koleszterinszintet. És mivel a családban van akinek magas a koleszterinszintje, gondoltam, üsse kő... Legrosszabb esetben megy a szemétbe. Hát nem ment. Egészen jól elcsemegéztünk rajta és ismét alaposan elgondolkodtam azon, hogy a nemszeretem ételeket vajon tényleg nem szeretem?

Avokádókrém
Hozzávalók: 1 avokádó, 2 mokkáskanál csípős mustár, fél citrom leve, 2 evőkanál tejföl, 4 kocka krémsajt, 3 cikk fokhagyma.
Elkészítése: Az avokádót kettőbe vágjuk, kivesszük a magját, a belét a botmixer poharába kanalazzuk. Beletesszük a többi hozzávalót is, majd alaposan összeturmixoljuk.

Semmi fűszert nem tettem bele, igaz a mustárom nagyon jó volt, volt benne egy kis tárkony is, nagyon szeretem ezt a fajtát, olyan az íze, mint a régi jó mustároknak. Nagyon szerettük...

2 megjegyzés:

  1. Egyszer vettem avokádót, de mivel senkinek sem ízlett, kidobtuk. Azóta nem mertem valahogy próbálkozni vele, de ez a variáns jól hangzik. Úgy gondolom, még egy próbálkozást megér:)

    VálaszTörlés
  2. Imádom az avokádót. Így még igaz, nem próbáltam, de biztos finom. Nálunk a paradicsommal, hagymával készített változata csúszik, az amolyan guacamole-féleség.

    Szerintem sokan nem szeretik az avokádót első alkalommal. Biztos mindenki valami savanykás, citrusszerű ízt vár, és csalódik. Csak mert én is hasonlóan jártam vele. Aztán, amikor tudatosan vettem a következőt, felkészülve az ízére, már teljesen másnak éreztem. Igaz, én is inkább sósan készítem (fokhagymásan is imádom, és joghurttal összeturmixolva is isteni), de volt, hogy beletettem a téli gyümölcssalátába is.

    VálaszTörlés

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...