2011. december 11., vasárnap

Paszulyos szendvicskrém, de sült kolbász mellé is jó


A nagy paszulyrajongás még mindig tart nálam, biztosan az agyam kívánja, szegényke haldoklik... Kicsit nehezen tartom már vissza magam a pofozkodástól... ez felemészti minden energiámat. Azt is nehezen viseltem mostanában, hogy a számítógépen dolgozni kell és nem blogolni... Bizseregtek az ujjaim, de annyira sok volt a munka, hogy mire végeztem két mondatot nem tudtam összerakni, recept témában. Főzni azért főztem és lelkesen fotóztam. Most, hogy felszusszanhatok egy kicsit - éppen csak egy estére, mert jövő héten Karácsonyi koncertet szervezek és hiper- mega oklevélosztást, amihez nagyon kell koncentrálni - legkedvesebb paszulyos kencémet írom le, amit nagy szeretettel nyalogattunk. Most, hogy elfogyott, az az ötletem támadt, hogy egy kis összeturmixolt halkonzervet is tehettem volna bele. Hát, legközelebb...
Valahogy úgy vagyok, mint szegény Sally, Az ötödik Sally című regényben: lakik bennem egy lusta dög, egy tanító, egy közösségi ember, egy gasztroblogger, egy újságszerkesztő és egy feleség-anya-féle-valami. Na, ezek folyton gyurakodnak egymással, hogy ki szerezze meg az irányítást. A lusta dög szegény ordít, mert aludni szeretne, de mindig kap egyet a fejére a többitől. A tanító nagyon sok energiát elvon, mert fontos dolga van. A feleség-anya reggel és délután rendeltetésszerűen bekapcsol, a takarítást a hét végére hagyja, ami aztán többnyire elmarad, mert a közösségi ember ilyenkor szokott elutazni, és különben is kit érdekel, mármint a takarítás... A közösségi ember folyton szervez, leginkább reggel a zuhany alatt jön elő és ötletei támadnak, melyek az összes többire veszélyt jelentenek, a társadalom többi tagjáról nem is beszélve. Az újságszerkesztő azt hiszi, ő a legfontosabb, pedig dehogy, ez leginkább a fizetésén látszik. Szegény gasztroblogger meg vár a sorára, szépen csendben, mert tudja, hogy úgyis rákerül a sor, mert az összes többi, vele együtt eszik is néha.
Erre a megoldás az agyserkentő paszuly!!!!!

Paszulyos szendvicskrém, de sült kolbász mellé is jó

Hozzávalók: 1 nagy fej hagyma, 1 zöldpaprika, 2 evőkanál olaj, 15 dkg főtt paszuly, só.
Elkészítése: Az apróra vágott hagymát forró olajban megpároljuk, hozzáadjuk a felkockázott paprikát, egy kevés vizet öntünk alá és fedő alatt puhára pároljuk. Hagyjuk kihűlni, majd összeturmixoljuk a paszulyszemekkel. Sóval ízesítjük, vékony szeletekre vágott fekete retekkel fogyasztjuk. Igazi vitaminbomba vacsora.

2 megjegyzés:

  1. Tört paszuly,ahogy Nagyi mondta :) hmm..házi kolbásszal és savanyú káposztával,olyan finom volt,h 10 ujjamat nyaltam utána.

    VálaszTörlés
  2. Jo otlet, el is lopotam:) Koszonom-www.magdireceptek.blogspot.com

    VálaszTörlés

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...