2010. augusztus 2., hétfő

Tökös lecsó sült spagettivel


Egy jó darabig csendben voltam, nem igazán volt lehetőségem géphez ülni, de ez nem jelenti azt, hogy nem születtek a konyhámban prototípusok (ahogy az először főzött kajákat az unokaöcsém nevezi), meg jól bejáratott ételek is. Amit most szeretnék az utókor számára megörökíteni az egy nagyon érdekes kombináció. Lecsó és spagetti. A lecsót nagyon kívántam, mert szeretem, a spagetti pedig megmaradt előző napról és nem akartam eldobni. Na szóval, kezdjük a lecsóval: 2 fej hagymát megpucoltam, szeletekre vágtam, majd két karikára vágott paprika társaságában forró olajon megfonnyasztottam. Ekkor feltöltöttem paradicsomlével és megfűszereztem, sóval borssal és ételízesítővel meg egy csipet bazsalikommal, amit minden paradicsomos ételbe beleteszek. Vizet forraltam és belemártottam 5 darab paradicsomot, majd lehúztam a héját mert nem szeretem, ha ott pöndörödik a lecsóban. A felszeletelt paradicsomot és egy reszelt tököt is hozzáadtam a lecsóhoz. A tök azért került bele, mert kéznél volt, az ilyesmit nem lehet kihagyni. Jól összerotyogtattam, majd karikára vágott sörkolbásszal férfiasabbá tettem.
A spagettit forró vízben felmelegítettem, majd 3 tojás fehérjét kemény habbá vertem, hozzáadtam a sárgákat is, meg egy jó marék reszelt sajtot. Ebbe a masszába belekevertem a spagettit, majd az egészet kivajazott tűzállótálba borítottam, a tetejét megszórtam reszelt sajttal és a sütőben húsz perc alatt megsütöttem. A lecsót és a spagettit együtt tálaltam.

1 megjegyzés:

  1. Az én kedvenc "Megalecsóm" is így készül, férfiasan megadom az alapját párolt hagymán megbarnított darált hússal, amit aztán vadul megborsozok, paprikázok, sőt, nem átallok cayenne-i borssal is vadítani, ezen párolom a két-háromféle paprikából vágott karikákat (az egyik fajta feltétlen bogyiszlói legyen), a többinek meg már szinte mindegy is, miféle :)
    Aztán a levet engedő, nőies zöldek, cukkini, vagy az előre sózott, majd kifacsart vinéte, a csiperkegomba, esetleg a ceruzabab vagy jóféle Romano... :)
    És a végén a paradicsom, ami szintén lehet többféle, sőt, szégyentelenül akár a nyers változat helyett két-háromféle pürét+ ketchupot is belenyomatok... a végén meg vagy füstölt bécsi virslit, vagy apró kockára vágott csípős debrecenit söprök bele a vágódeszkáról...
    És ha jó szottyós, szaftos, csípős, akkor azért összekeverem vagy házi tarhonyával, vagy finnyás luvnyáknak holmi flancos olasz házitésztával.:)))

    trendo a Gastrodamustól

    VálaszTörlés

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...