2022. július 30., szombat

Salátakrémleves sült szalonnával

 

Együnk zöldeket, mint nagymama! 

A nyár első napjai mintha csak azért lennének a naptárban, hogy különleges élményekkel ajándékozzanak meg. Minden érzékszervünk kap valami élvezhetőt: a növények harsány zöldje, az ezernyi színben pompázó virágok a szemünket gyönyörködtetik, a nyári zápor monoton kopogása megnyugtatja zajtól kimerült fülünket, a záport követő friss illatok az orrunkat kényeztetik, a sok zamatos, ropogós idényzöldség és gyümölcs az ízek kavalkádját kínálja. Gyerekkoromban mindezt megtaláltam a nagymama kertjében, ahol precízen megtervezett ágyásokban kelleték magukat a hagyományos népi konyha egészséges alapanyagai. Csak ki kellett nyújtani a kezünket érte, persze, ha nagymama nem őrizte árgus szemekkel az előre meghatározott céllal kertbe álmodott növényeit. A málna például azért testesült meg ezen a világon, hogy szörppé és lekvárrá átlényegülve kerüljön a kamrapolcra. Nagy kaland volt úgy belógni málnát enni a kertbe, hogy senki ne vegye észre... Amikor nyakunkba szakadt a nyári vakáció, napokon át játszottunk a házak mögötti hatalmas kertekben, melyeken keresztül ösvények szövevénye vezette a dolgos falusiakat a feladataik felé. Mi meg fára másztunk, bújócskáztunk és megkóstoltuk a finomságokat. A réteken sóskát szedtünk és elrágcsáltuk, ha szomjasak voltunk, ha pedig megéheztünk bevonultunk valameyikünk otthonába, ahol minden gyereket megetettek, ha nem mással, egy szelet zsíros kenyérrel, amihez a kertből téptünk friss zöldeket, így biztosítva egészséges fejlődésünkhöz a zsírban oldódó vitaminokat.  Nagymama gyönyörű kertjében mindent szerettem, de a salátával és a sóskával nem ápoltam közelebbi barátságot, főleg, ha a tányéron kötöttek ki salátaleves vagy sóskamártás formájában. Szidtak is eleget érte, hogy nem eszem meg... Aztán teltek az évek és megértettem, miért is volt a felnőttek igyekezete... Ma már megbarátkoztam mindkét étellel és nyár elején gyakran el is készítem őket, tökéletesen illeszkednek az egészséges életmódba, támogatják a szezonban rajtam elhatalmasodó bikinifrász elleni küzdelmet. Persze megalkottam a magam változatait, olyan ízekkel és állagokkal, ahogy én szeretem.

Salátakrémleves sült szalonnával



Hozzávalók 2 személyre: 15 dkg szalonna, 20 dkg krumpli, 1 kisebb fej saláta, 1 dl tejföl, só, ételízesítő.

Elkészítése: A szalonnát felszeleteljük, bevagdossuk és abban a fazékban, amiben a levest készítjük, megsütjük. Akkor van kész, amikor az üveges állaga kásás fehérre változik. Kivesszük egy tányérra a megsült szalonnaszeleteket, a visszamaradó zsírban pár percig sütjük a meghámozott, kockára vágott krumplit, majd felöntjük 2 l vízzel, sóval, ételízesítővel fűszerezzük és puhára főzzük. Amikor a krumpli teljesen puha, beledobjuk a levesbe a megmosott, darabokra tépkedett salátát. Öt percig főzzük, botmixerrel összeturmixoljuk. Felforraljuk, ha szükségesnek érezzük adhatunk még hozzá vizet, hogy az általunk kedvelt krémlevesállagot elérjük, hozzákavarjuk a tejfölt és forrón, a szalonnaszeletekkel díszítve tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...