2022. július 3., vasárnap

Parmezános garnéla

Parmezános garnéla


 

A tengerparton töltött tíz nap mély nyomokat hagyott... először is lebarnultunk, másodszor kipihentük magunkat, harmadszor megbarátkoztunk a tenger apró állataival, kagylókkal, rákokkal egyebek. Bár kicsit durva barátságnak nevezni azt a helyzetet, amikor felfalod, amivel megbarátkoztál. Mondjuk inkább azt, hogy az ízükkel barátkoztunk meg. Az is kiderült, hogy van egy ínyenc a családban, drága gyermekem, miután megkóstolta a rántott rákot, azon akart élni egy hétig. Nos, hazaérve körülnéztem rákügyben. Legpofásabbnak a garnélarák tűnt, enyhén halott állapotban, amit a bevásárlóközpontban a jégről fogtam ki. A sok láb, meg izé, ami rajta van még így is úgy tűnt mozog, a két nagy sötét szemükkel meg mintha könyörögtek volna, hogy kegyelmezzek nekik. Kellett egy pár pohár rozéfröccs, amíg nekifogtam a műtétnek... 



Ollóval a hátpáncélt vágtam fel, majd fogpiszkálóvak kiszedtem az egy szál belet, ami az állatban van. Ezután késsel jól bevágtam és szétnyitottam.



Nem volt gusztusos, főleg, hogy először csináltam. Ha beegondolok húsz évvel ezelőtt elájultam, amikor fel kellett darabolnom egy csirkét, tavaly viszont egy fél bárányt feltrancsíroztam sebészi pontossággal. Ehhez képest egy kis garnéla semmi. Mondjuk a szaga azért más...





A szétnyitott rákokat alaposan megkentem olívaolaj, só, bors, reszelt fokhagyma és egy fél citromlé keverékével, reszelt parmezánt szórtam bele, amit meglocsoltam a már említett keverék maradékával. Megszórtam még egy kis aprított fokhagymávak és citromfűvel. 200 fokon 15 perc alatt megsült.
Rizstésztát készítettem hozzá, a boltban vettem dobozos, fűszerek is voltak benne, a címke szerint rizstésztás kimcsi leves. A kimcsi a koreai konyhaművészet egyik legismertebb étele, a koreai étkezések elengedhetetlen része. A legfontosabb összetevő a kínai kel, a retek, a zöldhagyma és az uborka. Erjesztéssel készül, a világ egyik legegészségesebb ételének tartják a dietetikusok. Nem tudom a doboz ebből mit hozott, de finom volt. A dobozban lévő rizstésztához tettem még egy adagnyit, így kiváló tésztaköret lett belőle.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...