2011. május 2., hétfő

Tejben áztatott borjúmáj




A máj, legyen az bármilyen állaté ott van a kedvenceim között. Főleg csirkemájat szoktam készíteni, de a borjúmáj is rendkívül ízletes. A baj csak ott van, hogy amennyiben az ember nem vigyáz kiszárad és nem annyira élvezhető. Amikor először olvastam a tejben áztatott májról azonnal megragadta a figyelmemet és összekombináltam a kedvenc elkészítési módommal: sok hagyma és petrezselyemzöld.

Egy szép nagy darab borjúmájat felszeleteltem, közben eltávolítottam azokat a részeket, amik nem voltak elég tiszták. Szép vékony szeleteket vágtam, beletettem egy tálba és leöntöttem tejjel. Beraktam a hűtőszekrénybe és egy napig hagytam ázni. Azután a tejet letöltöttem, egy nagy fejhagymát felkarikáztam, olajon megpároltam, rátettem a májat és fedő alatt szép lassú tűzön megpároltam. Amikor már jól megpuhult fűszereztem: ételízesítővel, sóval, borssal, fokhagymaőrleménnyel és frissen vágott petrezselyemzölddel. Fedő nélkül egy kicsit pirítottam, miközben állandóan forgattam. A máj akkor van átsülve, ha villával megszúrjuk és már nem szivárog belőle a vér.
A tejben kiázott az a marhamájra jellemző mellékíze. Melegen a májszeleteket lehet fogyasztani, ha kihűlt megdarálhatjuk és langyos vajjal kikavarva szendvicskrémet készíthetünk belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

  Karfiolpizza, az egészséges kényeztetés A karfiol nagyon sookoldalú alapanyag és bár mindannyiunk kedvence a rántott karfiol, azon túl i...